Friday, December 14, 2012



                  "Hipokritkah Aku?"



Hari-hari yang ku lalui kian suram..sesuram hatiku..Hipokrit kah aku?? Aku bahagia di hadapan semua orang .Namun hakikatnya dihati tersimpan seribu duka,Aku bergelak ketawa disamping mereka,menghiburkan.Juga menjadi penyeri hidup mereka yang selalu disisi..‘’Akak tengok adik nie hapy je macam takda masalah,Tapi akak tau kamu sebenarnya ada masalah tapi kamu sembunyikan betul tak?Aku terkejut dengan teguran itu,tak sangka dia boleh membaca gusar dihatiku.. ‘’Mana ada akak nie merapu jelah..tengok muka saya yang comel nie ada masalah ke,akak nie macam nujum mak belalang jelah boleh tilik hati orang..hehe’’Aku berjenaka untuk mengelak hati dan meyakin kan dia agar aku sentiasa bahagia..

‘’Adik nie akak betul-betul dia buat lawak pulak,mungkin orang lain boleh tertipu tapi bukan akak,mata adik tak mampu nak menipu,akak selalu perhatikan adik sejak kita mula kenal lagi..mula-mula akak rasa gembira dapat jumpa seorang yang periang macam kamu nie..orang yang baru kenal pun boleh jadi kenal dengan sikap kamu yang peramah dan periang tue..Tapi sekarang adik dah jauh berbeza dah tak macam dulu dah..senyuman adik dah tak seceria dulu..Mana pergi nya gadis yang perasan dirinya puteri salju tue..yang manja kelakar dan sentiasa menghiurkan hati semua orang..

Aku tundukan wajah,menyembunyikan mata yang tersimpan seribu duka dan luka,tak ku mampu menatap wajah insan yang menagih jawapan, ‘’Akak tak semua perlu kita ceritakan,Biarkanlah ia trsimpan dalam hati 


 



No comments:

Post a Comment