Thursday, December 27, 2012

~Teman Sejati Yang Sering Ku Nanti~

Sejak Zaman sekolah lagi aku sering menanti teman untuk berkongsi luhan rasa,hmm  siapalah diri ini untuk mengimpikan teman sebegitu..Zaman sekolah kawan saje yang belambak tapi teman sejati sukar untuk ku temui..Bila senang banyak saje yang lekat tapi bila susah batang hidung pun tak nampak..
  
Alhamdulilah Sekarang baru ku temui teman dalam erti kata lain sahabat..Ya Allah Bahagia nya rasa bila jumpa sahabat macam nie..Aku ingat lagi perkenalan kami,Mula-mula aku kenal akak dia dulu..Subhan'Allah cantik nya muslimah nie..aku betul-betul tertarik dengan cara pemakaian nya..Ayu,sedap mata memandang,''Err dik mana buku yang akak anta tue''Muslimah tue bertanya ramah..Err nie bukunya semuanya harga 13.90 termasuk cover sekali ye..Kataku sambil tersenyum ramah..Owh terima kasih dik'',Aku tergamam dengan tingkah laku serta pertuturan nya..Ya Allah Comelnya suara dia..hehe..semua nya tertutup rapi,hanya terdedah tapak tangan dan mukanya saje..

  Keesokan hari nya,Diasak perasaan penuh minat dan ingin tahu siapakah muslimah itu dan ingin ku dekati nya..Namun perasaan malu menyebabkan aku malu untuk bertegur sapa apalagi untuk mendekatinya..Siapalah diri ini yang tak terasa begitu hina dipandangan..

  Ku simpan hasrat dihati dan berharap diri ini sudi untuk diterima..huhu ''Cantinya akak nie''.Aku menyapa nya dalam hati Ya Allah malu nya..Sambil tersenyum sambil berkata''Adik yang cantik tue datang dari Allah S.W.T.Ya Allah malunya dengan teguran muslimah tersebut ku sembunyikan wajah menahan malu..

No comments:

Post a Comment