Thursday, January 10, 2013

         ~Inilah aku seadanya(2)


  Ya Allah,aku ingat kerja dikedai buku tue hanya menjaga buku dan susun buku tue jak,tak sangka rupanya kerja yang berat angkat barang-barang yang aku sendiri pun tak mampun nak angkat..Anak manja lembik pulak tue..Rasa tak mampu nak teruskan kerja tue,Time tue aku rasa penat,penat sangat-sangat rasa nak pengsan,pandangan aku dah mula gelam,Aku cepat-cepat duduk untuk rehatkan badan aku yang dah macam sotong nak berdiri pun dah tak mampu,Dalam tangisan aku paksakan diri agar bangkit dari kepenattan dan ke letihan itu.''Aku tak boleh lemah macam nie aku kena kuat,mak bapak dan adik-adik perlukan pertolongan aku..Dalam keadaan menggeletar aku bangkit dan imbangkan badan aku yang menanti masa untuk rebah..
  Budak baru apa aku tahu,Aku di ajar macam mana  nak potocopy,mula-mula aku memang tak tahu apa-apa  bila trun aku plak yang buat ahh habis kertas bos,aku kerjakan..Ahh sapa suruh aku buat,aku cakap aku tak tahu..tak tahulah ahh sekarang sapa susah aku jugak yang susah,aduiiii kalau bos aku nampak kertas-kertas nie habislah tak sampai sebulan aku kerja,''Akak macam mana nie?(menggelabah tak tentu pasal aku dibuatnya..''hahaha ya Allah ella apalah kau nie dah-dah simpan jak dalam kotak tue tengok muka tue?haha macam budak kecik yang nak menyusu plak aku tengok..hahahaha..Kurang asam betul akak nie orang dah takut dia boleh ketawa plak,''Aku membebel dalam hati..
  ''Akak dulu pun macam kau nie jugak,biasalah mula-mula tak tahu apa-apa,nanti lama-lama dah pakar dah bab-bab macam nie''Kata kak Nur menenangkan perasaan ku yang kalam kabut..Sejak kerja di kedai buku tue aku dah tak ingat makan,adess mana tak nya buku belambak nak siapkan..Mak aku pun perasan yang aku dah semangkin kurus,huhu dulu tembab dan comel gitu..haha perasan..Sebab pentingkan kerja aku langsung tak ingat makan.Dan ahh sakit aku yang dulu dah sembuh kini datang kembali..Amoi muka kamu pucat kamu sakit kha?cek hospital lah moi tak payah datang kerja kalau sakit aiyahhh''terharu dengan perhatian majikan aku''Takpa miss saya tak sakit,saya kurang minum air jak nie..masih boleh buat kerja lagi.kalau saya sakit saya pergi klinik,terima kasih miss,''Aku tersenyum senang dengan perhatian yang diberikan..
   Ahh belagak kannn tak sakit konon,tengok apa dah jadi,besok tak payah datang kerja pergi klinik ambil ubat..tak pasal-pasal dapat leteran free..Time tue aku jahil lagi,jahil aku cuma tak solat dan sering menyakitkan  hati orang jak..Aku pakai tudung tapi baju ketat seluar ketat.adess..ingat semua nie buat aku malau pada diri sendiri..Dan disitu bermulanya perkenalan ku dengan seorang muslimah,wahh memang cukup menarik perhatian ku..aku nak sangat berkenalan dengan muslimah tersebut,Ayu sopan cakap pun slow jak..huhu..Adik copy satu set yah..nanti esok akak datang ambil..alahai lembut nya suara dia..

Sampai sini dulu..adesss nak buta dah menghadap laptop nie..>_<

No comments:

Post a Comment