Thursday, January 24, 2013

Izinkan Ku Melangkah Pergi~

   Mak ayah ku yang tercinta,
Maafkan diri ini yang sering menyakiti
Dan melukakan hatimu..

Mak ayah ku yang tersayang,
Betapa kejamnya aku  terhadapmu..
Tak terlintas sedikit pun dihati ini
menyakiti,melukai,dan menyinggung
perasaanmu.

Mak ayah ku dunia dan akhirat,
Andai aku terus disini,aku takut
hatimu akan terus terluka lagi,
sungguh aku takut..Betapa
Allah swt saja yang tahu
sebak dadaku menanggung
rasa bersalah ini..

Mak ayah..
Andai saja aku bisa membahagiakanmu
hal itulah hadiah terindah dalam hidupku
Andai nyawa ini bisa membalas kasih dan
pengorbananmu,dengan rela hati ku berikan..

Namun,aku sedar siapalah diri ini..
Yang mengharap pengertianmu.
setiap sujudku padaNya aku
tak pernah berhenti dari terus berdoa
agar Allah swt bukakan hatimu 

mak ayah..
Perit kata-kata yang kau lontarkan
sedikitpun tak ku menyimpan dendam
terhadapmu,sedikitpun tak membalasnya
Aku hanya  mampu menahan sebak danr
rasa terkilan didalam hati..Maafkan  ku 
mak ayah.Andai ku balas setiap kata-kata
mu aku takut aku akan melukakan hatimu
lagi..Cukup..Cukup aku tak mahu melihat
wajah duka itu lagi..

Mak ayah..
Andai saja kau tahu aku sering mengimpikan
Ayah adalah imamku,dan mak adalah teman
makmun ku dan diiringi adik-adik .
Dalam sabar aku menanti detik
bahagia itu..


 

No comments:

Post a Comment