Saturday, January 19, 2013



Sebulan telah berlalu namun khabar beritanya langsung tak ku dengari..‘Awak..kalau awak rindu kat saya awak mengadu pada Allah swt..sesungguh nya dia Maha mendengar’..saya pun akan buat perkara yang sama..ingat tau perjanjian kita..tak boleh berhubung dan jumpa selagi kita tak berubah..(Bait-bait bicara nya masih segar di ingatanku)..‘Ya Allah aku rindu kan dia,tolong jagakan dia untuk ku,macam mana keadaan nya sekarang adakah dia juga merindui ku seperti mana aku merindui nya,Aku beristifar berulang kali.(Aku menangis semahu-mahu nya di tikar sajadah,terlalu sukar ku bendung rindu dalam diri ini)
  
Anak nie ada masalah ke?(Aku menoleh ke arah datangnya suara itu)Err Tok imam,takda apa-apa Cuma..Cuma..saya tak mampu nak kawal perasaan saya..Tok’’ berdosa ke saya jika saya rindukan seseorang yang takda ikatan pada saya?(Aku bertanya soalan yang aku sendiri dah tau jawapan nya)Anak adalah berdosa jika kita merindukan seseorang yang takda pertalian darah pada kita,err boleh tok tau apa masalah kamu nie?(Tanya tok imam yang ingin meredahkn perasaanku)
(Aku memandang kosang wajah tok imam tak mampu ku tatap wajah nya yang ingin kan jawapan dariku) sebab dia saya dah banyak berubah,dulu saya tak macam nie,saya selalu abaikan tanggung jawab saya sebagai hambahnya,

‘Aku tak tau mengapa tiba-tiba dia memutuskan untuk bermain permainan ini,permainan yang mulanya terlalu sukar untuk ku turuti,Namun demi nya aku merelakan perpisahan yang aku tak pasti bila kami akan bertemu lagi’ (Aku tunduk menyembunyikan air mata yang deras mengalir)
Boleh tok tau siapa‘dia’ yang kamu maksudkan tue?soalan itu membuat aku tergamam untuk menjawab nya Errr Ummu Umairah seorang gadis yang tetap dengan pendirian nya,

No comments:

Post a Comment