Monday, March 11, 2013

         Jalan Mencari keredhaan Ilahi


Part 1


  Desiran angin menyapa pipiku bagai mengerti sendu dan perit yang ku tanggung.''Ya Allah ampunkan hambahmu yang hina ini''doa ku dalam hati..''Adik rindukan keluarga adik,kalau rindu baliklah mesti mereka juga turut rindukan anak mereka''kata-kata ustazah fatimah cukup meyentuh hatiku,''ya aku merindui mak,ayah dan adik-adik tapi aku tak boleh balik kepangkuan mereka selagi aku tak mampun bimbing mereka..''ustazah saya nak balik,nak sangat-sangat balik tapi ustazah tahu kan kenapa saya tak nak balik''aku bertanya cuba meembunyikan sakit yang ku tanggung...''saya tahu tapi sampai bila kamu nak macam ni?mereka keluarga kamu,adik susah payah buat macam ni dan adik tanggung penderitaan ni kesorangan tanpa mereka,sudahlah tu,lupakan kamu masih ingatka azam dan janji kamu,yang kamu nak bimbing keluarga kamu,kamu dah dapat ilmu,ilmu yang kamu timbah selama kamu tinggal disini dah cukup untuk kamu bimbing keluarga kamu,inn sya Allah saya yakin kamu mampu''panjang lebar nasihat ustazah meresap ke hati..


No comments:

Post a Comment