Monday, May 27, 2013

                Saat Hadirnya Cinta 

 Aku tak tahu hadirnya dia dalam mimpi ku hanya mainan tidur atapun petunjuk dariNya..

Aku tak suka dengan persaan ni,ia cukup meyeksaku,boleh tak tolong padamkan perasaan ini dari hati aku,Aku selalu berdoa agar Allah hadrikan rasa cinta dihati ini hanya buat Nya..Tapi mengapa hati ini di uji dengan menyintai hambaNya..

Ya Allah adakah semua ni ada hikmah sebaliknya..Adakah kerana aku ego dan angkuh untuk menerima  nikmat Mu ini..Sakit nya bila merindui dia belum halal bagiku..Ya Allah bantu lah aku untuk menghadapi rasa cinta ini,Jangan biarkan aku lemah dan lalai hanya kerana cintaku pada hambaMu..

Izinkan aku untuk merasai nikmat cinta yang tulus suci dariMu Ya Allah..Sesungguhnya hanya padaMu tempat aku bergantung harap..Andai dia telah Engkau ciptakan buatku..Bantulah aku untuk menjaga hati ini agar tidak mudah hanyut hanya kerana cinta nafsu semata-mata..

Andai benar luahan katanya buat ku.Seikhlas hati ini menerima apa adanya..Jangan persoalkan rasa sayangku padamu..Kerana biarlah kasih ini ku simpan sampai kita telah disatukan.Jangan tanya adakah aku cemburu?Kerana aku tahu aku takda hak untuk cemburuhimu kerana kau belum tentu menjadi milikku..
  
  Maaf  andai aku sering mengelak,cukuplah rasa rindu dan kasih ini ku luahkan padaNya.. Biarkan aku untuk menjaga hati ini..Hanya ku pohon padaNya untuk sentiasa menjaga mu buatku..Aneh nya hidup ini saling jatuh cinta tanpa bersua muka..Adakah kau bisa menerimaku apa adanya?Bisakah kau lengkapkan setiap kekurangan yang ku punya?
Cukuplah luahan cinta ini ku lafazkan saat kau bergelar suami bukan nya kekasih atau tunangan.Maaf andai ku menjauh..Yakinlah sejauh mana pun jauhnya kita andai sudah kau dan aku adalah satu.Kita akan tetap bersama jua..


 Sekian Utusanku buatmu 

No comments:

Post a Comment